ilustrační foto: iStockphoto

Farmářům pomohou satelitní snímky polí

Trendy & tipyAktuality pod minutu čtení

Společnost Corteva, zemědělská část koncernu DowDuPont, bude tři roky v rámci programu Granular nabízet zemědělcům satelitní snímky polí, získané od firmy Planet. Ty budou sloužit k neustálému dohledu nad poli.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Společnost Corteva, zemědělská část koncernu DowDuPont, bude tři roky v rámci programu Granular nabízet zemědělcům satelitní snímky polí, získané od firmy Planet. Ty budou sloužit k neustálému dohledu nad poli.

Zemědělci získají přístup k pravidelně a každodenně vytvářeným satelitním snímkům a budou moci průběžně sledovat, jak jim na polích například raší obilí. Klíčové jsou krátké intervaly mezi jednotlivými fotkami: jen tak totiž zemědělec rychle odhalí problém se suchem nebo škůdci a může okamžitě zasáhnout.

Související článek

Chytrý zavlažovací systém sám rozhodne, kdy je nejlepší zalévat

Kdo má zahradu se záhonky nebo alespoň trávníkem, zná to dilema velmi dobře. Bude pršet, nebo ne? Má cenu zalévat? Nebo z těch mraků nakonec vážně něco spadne? Nově můžete toto rozhodování přenechat technice. Stačí jen zahradu svěřit zavlažovacímu systém s umělou inteligencí, který uspěl v jihomoravském kole soutěže T-Mobile Rozjezdy. Systém nejdřív pomocí čidel zjistí vlhkost půdy, ověří, jaké panuje počasí a podle nasbíraných zkušeností sám rozhodne, jestli má cenu rostliny svlažit, nebo bude lepší počkat na očekávaný déšť.

Corteva má se zemědělstvím dlouhé zkušenosti; neomezí se proto jen na předávání fotek od jedné firmy ke druhé. Díky analýze velkého množství fotek se program díky analýze big dat naučit, co znamenají jednotlivé změny barev polí. Fotky proto podrobí analýze a přidá k nim doporučení.

Zemědělci tak nebudou muset trávit dlouhé hodiny s lupou v ruce, ale jednoduše dostanou do mobilu zprávu, že na poli u řeky je úroda připravena ke sklizni, zatímco na poli u lesa je nějak podezřele sucho a měli by zvážit zálivku.

 

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama