Zdroj: iStockphoto

Čínská armáda vyvíjí autonomní řízení

Stát chytřeAktuality pod minutu čtení

Nejen američtí dopravci pracují ze všech sil na samořiditelných autech. Čínská armáda vyvíjí systém, který bude vojenským řidičům přinejmenším pomáhat. Pro začátek má k dispozici čip o rozměrech několika centimetrů, který umí zvýraznit nejasné objekty. Ať už je déšť, tma, nebo příliš nestálé osvětlení, řidič díky čipu snadněji odhalí živou i neživou překážku pohybující se před vozem. 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Nejen američtí dopravci pracují ze všech sil na samořiditelných autech. Čínská armáda vyvíjí systém, který bude vojenským řidičům přinejmenším pomáhat. Pro začátek má k dispozici čip o rozměrech několika centimetrů, který umí zvýraznit nejasné objekty. Ať už je déšť, tma, nebo příliš nestálé osvětlení, řidič díky čipu snadněji odhalí živou i neživou překážku pohybující se před vozem. 

Zejména možnost jezdit se zhasnutými světly vojenští řidiči určitě ocení. Pomůže jim při utajení přesné polohy. K tomu teď čínští vědci pracují na speciálním čidle, které bude kombinovat viditelné světlo, infračervené světlo a krátkovlnný radar. To vše by mělo vylepšit možnosti ježdění po tmě. Systém by se měl dočkat nasazení ještě koncem letošního roku. Pro začátek jen v armádních vozidlech, uvažuje se ale i o přesunu do civilního sektoru. V současné době má systém přesnost 90,25 % při průměrné době zpracování obrázku 0,03 sekundy. Pro srovnání, v roce 2016 byla obvyklá přesnost počítače při odhalování překážek pouhých 10,44 %.

Zdroj: Globaltimes.cn

Související článek

Související článek

Související článek

Lenovo Mirage Solo – chytrá virtuální realita funguje bez mobilu

Lenovo se na Veletrhu MWC v Barceloně pochlubilo samostatným chytrým headsetem Mirage Solo pro virtuální realitu Google Daydream, který nepotřebuje připojení k počítači nebo telefonu.

 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama