Zdroj: iStockphoto

Český tým získal bronz v kybernetickém boji

Stát chytřeAktuality pod minutu čtení

NATO pořádá soutěž Locked Shileds, ve které týmy ze zemí NATO a Evropské unie soutěží v ochraně informačních systémů před kybernetickými útoky. V letošním ročníku zvítězil tým NATO, na druhém místě se umístil tým Francie a bronzovou medaili si odnáší tým z České republiky.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

NATO pořádá soutěž Locked Shileds, ve které týmy ze zemí NATO a Evropské unie soutěží v ochraně informačních systémů před kybernetickými útoky. V letošním ročníku zvítězil tým NATO, na druhém místě se umístil tým Francie a bronzovou medaili si odnáší tým z České republiky.

Každý tým měl na starosti 150 rozsáhlých systémů, které musel chránit. Musel sledovat a odvracet útoky, přijímat strategická rozhodnutí a komunikovat s lidmi mimo IT sféru i s civilisty. Kromě počítačových útoků musí jednotlivé týmy řešit i mediální ohlasy nebo právní záležitosti. Nejedná se tak jen o počítačové cvičení, zahrnuje v sobě i vojenskou strategii.

Vše probíhá v reálném čase a co nejvíc tak napodobuje skutečnou situaci na kybernetickém bojišti. Pro jednotlivé státy i NATO jako celek je totiž ochrana klíčové IT infrastruktury velmi důležitou součástí moderního boje. Už dávno nestačí jen chránit vzdušný prostor, břeh moří a pozemní hraniční pásmo.

Související článek

Internet věcí prudce poroste

Podle odhadů analytické společnosti Gartner se počet zařízení připojených k internetu věcí (IoT) v roce 2020 zvýší ze současných 8,4 na zhruba 20,4 miliardy. Velký růst se samozřejmě očekává v Číně, ale také v západní Evropě a severní Americe. O něco pomaleji se bude rozvíjet Afrika, i tam ale nachází internet věcí své uplatnění. Příkladem může být sledování ohrožených druhů zvířat s využitím GPS čidel nebo dálkové monitorování zdravotního stavu lidí v odlehlých oblastech bez lékaře. 

Související článek

Související článek

Související článek

Elektrobus ujede 1 770 km na jedno nabití

Elektrobusy Prottera překvapily svým dojezdem. Ačkoliv ten tabulkový je 660 kilometrů, v posledním roce se při testování podařilo najet až 1770 kilometrů na jedno nabití, což autobusy z městského provozu umožňuje nasadit i na dálkové trasy. A právě pětadvacet strojů tohoto typu se rozhodl pořídit dopravní okrsek v Los Angeles, kde do roku 2030 plánují elektrifikovat veškerou autobusovou dopravu. 

 

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama