Zdroj: iStockphoto

Stockholm nasadil samořiditelné autobusy

Města chytřeAktuality pod minutu čtení

Od ledna brázdí ulice švédské metropole kromě tramvají, automobilů, motocyklů a jízdních kol také dva samořiditelné autobusy, které vyvinula domácí firma Ericsson. Malé autobusy pro desítku pasažérů se v městském provozu pohybují rychlostí jen asi 24 kilometrů za hodinu. Jejich automatičtí řidiči využívají při své práci informace z takzvané propojené dopravy.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Od ledna brázdí ulice švédské metropole kromě tramvají, automobilů, motocyklů a jízdních kol také dva samořiditelné autobusy, které vyvinula domácí firma Ericsson. Malé autobusy pro desítku pasažérů se v městském provozu pohybují rychlostí jen asi 24 kilometrů za hodinu. Jejich automatičtí řidiči využívají při své práci informace z takzvané propojené dopravy.

Systém propojené dopravy je možná ještě zajímavější než pár samořiditelných autobusů. Funguje tak, že v semaforech, dopravních značkách, pouličním osvětlení nebo autobusových zastávkách jsou ukryty senzory, které umí měřit hustotu dopravy či kvalitu ovzduší. Město pak může tyto informace v reálném čase využívat.

Pokud tak bude některá ulice přetížená, lze pomocí proměnlivých dopravních značek snadno přesunout část vozů do paralelní méně vytížené ulice. Jakmile se v některé části města výrazně zhorší kvalita ovzduší, je to signál, aby byl zakázán vjezd automobilů, případně upravena maximální povolená rychlost. Informace ze zastávek pak zase pomáhají odhalit vytíženost autobusů nebo jejich zpoždění v určitých částech dne.

Zdroj: Ericsson.com

Související článek

Chytrá dekorace na vánočním stromku

Nudí vás osvětlení vašeho vánočního stromečku? Se sadou osvětlení Twinkly už nebude. Nabízí totiž spoustu možností barevných kombinací a světelných efektů. Ovládání LED osvětlení je pohodlné, vystačíte si s mobilní aplikací.

Související článek

Související článek

Námořní pěchota USA úspěšně testovala autonomní helikoptéru

Na základně Námořní pěchoty USA v Quanticu se úspěšně prezentovala helikoptéra UH-1H s vestavěným systémem autonomního řízení AACUS. Systém vznikl ve společnosti společnosti Aurora Flight Sciences, za níž stojí výrobce Boeing. Systém se již 5 let vyvíjí přímo pod dohledem armády, a nyní se ukázal veřejně na letových ukázkách.

 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama