zdroj: Lexus

Rozdíl mezi hrou a realitou? Minimální, ukázal experiment Lexusu

Věci chytřeAktuality 2 min čtení

Japonská automobilka Lexus provedla netypický experiment. S využitím jednoho ze svých vozů naaranžovala scény z počítačové hry Gran Turismo Sport v ulicích Londýna. Cílem bylo ukázat, jak je hranice mezi virtuálním a reálným světem mnohdy takřka neviditelná.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Japonská automobilka Lexus provedla netypický experiment. S využitím jednoho ze svých vozů naaranžovala scény z počítačové hry Gran Turismo Sport v ulicích Londýna. Cílem bylo ukázat, jak je hranice mezi virtuálním a reálným světem mnohdy takřka neviditelná.

Gran Turismo je jedna z nejslavnějších závodních her pro herní konzole PlayStation. Její nejnovější verze s přízviskem Sport byla navíc rozšířena o režim, který hráči umožňuje vyzkoušet si roli sportovního fotografa. Díky němu lze vybrané auto umístit do jednoho z mnoha míst na světě a následně pořídit jeho realisticky vypadající fotografii. Jedno z fotografovaných aut může být i sportovní kupé Lexus LC 500, jehož cena začíná na částce 2 790 000 Kč.

Britská pobočka Lexus se rozhodla uspořádat experiment, při kterém převedla záběry zachycené na konzoli do reálného světa. Lexus k němu přizval ke spolupráci automobilového fotografa Jaysona Fonga. První část projektu se zaměřila na výběr příslušných lokalit. Z řady míst dostupných ve Velké Británii padla volba na Londýn a místa, která se od chvíle, kdy je tvůrci hry přenesli do virtuálního světa, změnila nejméně.

Potom Fong zapnul konzoli a ve vlastním obývacím pokoji pořídil virtuální snímky, které si nahrál do chytrého telefonu a přesunul se do terénu. Společně se svým týmem pak odvezl Lexus LC 500 do centra Londýna, aby vytvořili stejné záběry v reálném světě. Prvním místem byla ulice Wellington Street. Záběr vznikl kolem 21. hodiny, aby co nejlépe zachycoval atmosféru osvětlených výloh obchodů, jež dýchá ze snímku vytvořeného v Gran Turismo Sport.

Fong porovnával s realitou vzorovou fotografii, kterou vytvořil na konzoli, a snažil se dosáhnout identického záběru. Nastavil i stejný čas expozice ve svém fotoaparátu, aby byly podmínky dokonale shodné. Posledním krokem byla postprodukce fotografií vytvořených v reálném světě. Změny se týkaly především odstranění poznávacích značek (ve hře je kupé od Lexusu nemá) a drobných úprav světla.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama