foto: iStockphoto.com

Češi se při karanténě vrhli na sociální sítě, tráví tam i více než 4 hodiny denně

Trendy & tipyAktuality 2 min čtení

Celkem 159 minut brouzdá každý den průměrný Čech po sociálních sítích. Oproti loňsku je to nárůst víc než o čtvrthodinu. Podle Ami Digital Indexu, který tuto hodnotu měří, jde o největší nárůst od roku 2016.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Celkem 159 minut brouzdá každý den průměrný Čech po sociálních sítích. Oproti loňsku je to nárůst víc než o čtvrthodinu. Podle Ami Digital Indexu, který tuto hodnotu měří, jde o největší nárůst od roku 2016.

Související článek

Průzkum: mladí Češi u počítačových her tráví i desítky hodin týdně

Prověřit herní znalosti a návyky českých hráčů si dal za úkol nejnovější průzkum společnosti netbox. Ten ukázal, že hráči stráví před obrazovkou i desítky hodin týdně.

„Data se sbírala na konci prvního pololetí letoška, po opatření souvisejících s pandemií koronaviru. To je jeden z důvodů, kterým si tento nárůst vysvětlujeme. Obecně bylo hodně vidět, že lidé jsou na sociálních sítích a onlinové služby a produkty používají více,“ popisuje Vladan Crha, ředitel společnosti Ami Digital. Ta aktivitu internetové populace na sociálních sítích měří už pátým rokem ve spolupráci s agenturou Stem/Mark. „Nárůst hodně souvisí s tím, že aktivita v online prostředí přechází na mobily. Do určité míry se mobilní přístup a sociální sítě stávají skoro synonymem,“ dodává Crha.

Alespoň několikrát týdně chodí na sociální sítě skoro devět z deseti lidí. Denně chodí na sociální sítě osm z deseti Čechů. Necelá pětina lidí na sítích trávila dokonce víc než čtyři hodiny každý den. Více jsou na nich ženy a mladší lidé do 29 let. Prostředí je zajímá především kvůli kontaktu s přáteli (63 procent) nebo zábavě (46 procent).

Třetím nejdůležitějším důvodem je však vnímání sociálních sítí jako zdroje informací. Tak je určitě – nebo spíše – vidí 77 procent lidí. „Je to místo, odkud lidé čerpají zprávy. Což je paradoxní, když jsou sítě deklarovány dlouhodobě jako ne příliš hodnotný informační kanál,“ popisuje Crha.

A skutečně, pokud se internetových uživatelů průzkum ptal, jak informacím v tomto prostředí věří, sociální sítě vedle jiných médií získaly jako jediné zápornou hodnotu. Index čisté důvěry se dostal na -25 %. „Společnost se umí sžívat se sociálními sítěmi. Neočekává od nich nějaký kvalitní zdroj informací, ale spíš sdílení informací, zábavu a kontakt s přáteli,“ vysvětluje Jan Kučmáš, partner Ami Communications.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama