zdroj: DronPro

Dron závodil se sporťákem. Kdo vyhrál?

Věci chytřeAktuality 1 min čtení

Na polygonu v Hradci Králové se uskutečnil závod závodního dronu DJI FPV s automobilem Nissan GT-R Nismo.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Na polygonu v Hradci Králové se uskutečnil závod závodního dronu DJI FPV s automobilem Nissan GT-R Nismo.

Související článek

V boji s koronavirem v Polsku pomohou inteligentní drony

V boji s koronavirem by v Polsku mohly pomáhat bezpilotní letouny. Chystá se je využívat jedna z největších sítí diagnostických laboratoří v zemi. Tento týden má být podepsána smlouva, která může významně pozměnit přepravu lékařských vzorků. Polský výrobce dronů Spartaqs, která loni zkušebně vytvořila letecký most mezi dočasnou nemocnicí pro pacienty s covidem-19 na Národním stadionu a nemocnicí ministerstva vnitra ve Varšavě, plánuje zahájit stálé vzdušné zásobování.

Nový závodní dron dosahuje rychlosti 150 kilometrů v hodině, dodává se s virtuálními brýlemi pro pohled jako z kokpitu letadla a dalším příslušenstvím. Pro otestování novinky si firma DronPro na pomoc povolala odborníka na závodní drony a rozšířenou realitu Michala Vigha z Never landing story.

Závodní dron má kameru nikoliv na spodku těla, ale naopak navrchu, aby viděl před sebe, což je pro závody ideální.

Dron je unikátní tím, že v určitý moment levituje a čeká na povel, takže není třeba mít ruku neustále na kniplu. „U podomácku sestaveného dronu totiž není jednoduché se v určitých terénech (např. v lese) zorientovat, a ve vyšších rychlostech se vám tak dron může ztratit a vy už ho nemusíte najít. S tímto dronem toto nehrozí, protože místo vzletu, je viditelný v přímém přenosu. Dron má také tu výhodu, že se dá během letu přepnout do módu, kdy stroj přebírá částečnou kontrolu nad řízením. V případě nejistoty tak pilot prostě přepne do tohoto módu a dron začne levitovat a čeká na povel. U podomácky sestaveného dronu jde stroj k zemi, jakmile pustím řízení,” shrnuje své první dojmy Vigh.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama