Zdroj: Lime

Sdílené koloběžky v Praze 2 narazily. Podle radních je lidé v ulicích nechtějí

Města chytřeAktuality 2 min čtení

Firma Lime provozující sdílené elektrokoloběžky Lime musí po necelém roce nabízení svých služeb řešit budoucnost fungování v centru Prahy. Radnice Prahy 2 totiž stále nedovoluje provoz a parkování bílo-zelených strojů v této městské části. Argumentuje i průzkumem, jehož se zúčasnilo 0,8 procenta obyvatel. V konkrétních číslech to bylo 396 hlasujících z celkových 49 tisíc obyvatel Prahy 2.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Firma Lime provozující sdílené elektrokoloběžky Lime musí po necelém roce nabízení svých služeb řešit budoucnost fungování v centru Prahy. Radnice Prahy 2 totiž stále nedovoluje provoz a parkování bílo-zelených strojů v této městské části. Argumentuje i průzkumem, jehož se zúčasnilo 0,8 procenta obyvatel. V konkrétních číslech to bylo 396 hlasujících z celkových 49 tisíc obyvatel Prahy 2.

Související článek

Stačil týden a polovina e-koloběžek z centra Bratislavy zmizela. Zlodějům jsou ale k ničemu

Necelý rok po Praze se i v Bratislavě objevily elektrické sdílené koloběžky. Padesátku strojů do ulic umístila společnost Mint. Jenže koloběžky se v centru slovenské metropole začaly nečekaně rychle ztrácet. Během pár dnů jich zmizela polovina.

Anketu, která probíhala během července, vyhlásila městská část Praha 2 v radničním měsíčníku Noviny Prahy 2. Proti provozu e-koloběžek se v něm vyslovilo 306 Pražanů, 82 hlasovalo pro a osm hlasů bylo neplatných. Počet hlasujících je jeden faktů, vůči kterému se Lime vymezuje. „Věříme, že v jednadvacátém století nebude Praha 2 nastavovat politiku na základě ankety, v rámci které bylo nutné vystřihnout kupónek z papírových radničních novin a dojít s ním osobně k hlasovací urně na radnici. Tím je samozřejmě vysvětlena i nízká účast hlasujících,“ říká Ondřej Široký, provozní manažer společnosti Lime.

Radnice se brání

Vedení radnice však výsledky ankety stačí. „Jsme první městská část, která se ptá svých obyvatel na jejich názor ohledně sdílených elektrokoloběžek. Výsledek ankety není překvapením, z reakcí našich obyvatel vím, že mnohým vadí, když se elektrokoloběžky povalují na různých místech a jezdí se na nich po chodnících mezi chodci,“ říká místostarosta Prahy 2 Jan Korseska, v jehož gesci je oblast dopravy. Radnice prostřednictvím tiskové zprávy připomíná, že provoz elektrokoloběžek není v současné době v Praze 2 povolen, což v praxi znamená, že by na jejím území neměla být zaparkována ani jediná, Lime, respektive uživatelé koloběžek, to však nedodržuje.

Radní připomínají, že budou trvat na  zásadním požadavku, kterým je doložení písemné dohody společnosti Lime se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých České republiky o způsobu provozování s ohledem na jejich potřeby. A druhým dokumentem, který požaduje městská část, je osvědčení od ministerstva dopravy, že sdílené elektrokoloběžky jsou technicky vybavené pro provoz na silnicích pro motorová vozidla.

Související článek

Na kraji Vídně roste nejmodernější městská čtvrť Evropy. Nesmí to být jen noclehárna

Na konečné vídeňského metra, na místě bývalého letiště, roste nová čtvrť. Na tom by nebylo nic divného – jenže Seestadt je zároveň oficiální výkladní skříň celé koncepce smart city. Právě tady se skrývá řada odpovědí na otázku, proč Vídeň už několik let po sobě vítězí ve světových anketách o nejpříjemnější město k životu.

Podle Ondřej Širokého společnost Lime uzavřela memorandum o spolupráci s hlavním městem Praha a všechny body uvedené v tomto memorandu Lime plní. „Praha 2 – jako jediná městská část – si klade podmínky nad rámec tohoto memoranda a požaduje splnění dalších bodů. Jmenovitě je to písemná dohoda se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých a dále blíže nespecifikovaná certifikace koloběžky. Tyto body se samozřejmě snažíme v maximální míře plnit ačkoli jdou nad rámec samotného memoranda s hlavním městem Prahou,“ vysvětluje Široký.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama