foto: iStockphoto.com

Nohama stíral rosu na kolejích. Teď místo pochůzkáře trať zkontroluje dron

Věci chytřeAktuality 1 min čtení

Nad krajinou krouží podivný pták? Anebo mrak? Kdepak, jde o kontrolní dron! Provozovatel Švestkové dráhy na Litoměřicku chce nově kontrolovat stav kolejí prostřednictvím optického kabelu a dronu. V rámci testovacího provozu umístila firma AŽD ve stanici Třebívlice diagnostický systém, který bude průběžně sledovat a vyhodnocovat důležité parametry tratě a všechny technologie na ní nainstalované.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Nad krajinou krouží podivný pták? Anebo mrak? Kdepak, jde o kontrolní dron! Provozovatel Švestkové dráhy na Litoměřicku chce nově kontrolovat stav kolejí prostřednictvím optického kabelu a dronu. V rámci testovacího provozu umístila firma AŽD ve stanici Třebívlice diagnostický systém, který bude průběžně sledovat a vyhodnocovat důležité parametry tratě a všechny technologie na ní nainstalované.

Optický kabel sleduje vibrace kolejnic při projíždění vlaku. Když se objeví trhlina, systém to zaznamená a přesně určí místo. V blízké budoucnosti se počítá s tím, že po zjištění trhliny nebo lomu odstartuje dron, který zjistí reálné poškození. V současnosti potřebuje majitel trati ke vzlétnutí dronu povolení Úřadu pro civilní letectví.

Související článek

Vlak už vám neujede. Správa železnic spustila aplikaci o aktuálním provozu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) spustila novou aplikaci, na které si cestující mohou nalézt informace o aktuálním provozu. Aplikace bude obsahovat údaje z jízdního řádu i o případném zpoždění vlaků.

Chytrá technologie umí některé poruchové stavy předpovídat dopředu, takže servisní technici budou zasahovat před vlastní poruchou. Diagnostický systém bude také sledovat železniční přejezdy, činnost informačních systémů a rozhlasu, osvětlení stanic a zastávek a další prvky. Provoz by to mělo výrazně zlevnit.

Trať je řízena dálkově z dispečerského pracoviště ve stanici Lovosice. Švestková dráha měří necelých 36 kilometrů. Pochůzkář chodí kontrolovat každý týden čtvrtinu tratě.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama