Foto: iStockphoto.com

Mobilem už se zdaleka jen nevolá. Chytrý telefon čím dál víc supluje obchodní centrum

Trendy & tipytéma 3 min čtení

Mobilní telefony čím dál víc fungují jako nejkratší cesta do obchodu. Stačí jen spustit internetový prohlížeč nebo aplikaci a cesta prakticky k jakémukoliv zboží je volná. Navíc právě mobilní telefon pro většinu obyvatel planety představuje nejsnazší a často i jediný způsob, jak se připojit na internet.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Mobilní telefony čím dál víc fungují jako nejkratší cesta do obchodu. Stačí jen spustit internetový prohlížeč nebo aplikaci a cesta prakticky k jakémukoliv zboží je volná. Navíc právě mobilní telefon pro většinu obyvatel planety představuje nejsnazší a často i jediný způsob, jak se připojit na internet.

Související článek

Další polygon pro auta bez řidiče v Česku. Jeden postaví BMW, druhý má vzniknout na Plzeňsku

Do roku 2022 má u Stříbra na Plzeňsku vzniknout obří polygon pro testování a certifikaci autonomních vozidel bez řidiče. V okrajové městské části Těchlovice ho připravuje za miliardy korun česká investiční skupina Accolade. Polygon má nabízet své služby vývojovým centrům evropských automobilek. Podobný okruh již buduje automobilka BMW na Sokolovsku.

Podle analýzy společnosti Nielsen je k internetu připojeno přes čtyři miliardy lidí, tedy takřka padesát tři procent světové populace. A více než devadesát dva procent lidí se připojuje přes mobil. Většina z nich (85 %) je pak on-line více než šest hodin denně. V praxi to představuje obrovskou masu lidí, kteří to mají do e-shopu jen maličký kousek. A provozovatelé e-shopů to vědí, takže se na potenciální zákazníky s mobilem v ruce stále více zaměřují. Statistika proto předpokládá, že do roku 2021 se více než padesát tři procent transakcí v e-shopech v USA uskuteční právě prostřednictvím mobilních telefonů.

Ostatně aby také ne, když více než tři čtvrtiny amerických zákazníků chytrý telefon vlastní. A neváhají ho při nakupování použít. Jen za posledních šest měsíců tak nákup na internetu pomocí mobilu nebo tabletu uskutečnilo sedmdesát procent uživatelů smartphonů. Navíc takřka osmdesát procent nakupujících použilo mobilní telefon uvnitř kamenného obchodu, buď aby vyhledali recenze produktů, porovnali ceny nebo hledali další pobočky obchodu stejné značky.

S ochotou utrácet díky mobilu souvisí i masovější používání spotřebitelských aplikací, které se stávají čím dál víc populární – už v roce 2018 si podle studie Synchrony Retailer Mobile Apps study stáhlo některou ze spotřebitelských aplikací více než šedesát sedm procent zákazníků.

Související článek

Děti se mění a s nimi i nesmrtelné Lego. Jeho tvůrci vsází na rozšířenou realitu

Lego. Žádná věda – prostě plastové kostky, které se stavějí na sebe. Nebo ne? Co si takhle zahrát na krotitele duchů ve virtuálním městě, které si z těch kostek postavíte? Od letošního roku žádný problém – a podobná lákadla budou přibývat. Digitální technologie pronikají i mezi tradiční stavebnice.

„Velké české e-shopy se ve vodách aplikací sice pohybují, ale zdá se mi, že ani jeden z nich to zatím neumí pořádně uchopit a prodat. Kolikrát jste v poslední době viděli reklamu nebo promo na stažení aplikace nějakého e-shopu? Často vidíme jen reklamy na takzvané dropshippingové platformy jako je Wish, reklamy na aplikaci e-shopu jsou spíše výjimkou,“ říká Eva Knirschová, jež stojí v čele veletrhu a konference Reshoper, který se zaměřuje na oblast e-commerce. Podle Knirschové je potřeba zvážit, zda má smysl vlastní aplikaci vyvíjet, a hlavně, jak ji dostat mezi lidi a jak uživatele v aplikaci udržet.

Mobil ale nejsou jen virtuální obchody. Do popředí se víc a víc tlačí i mobilní platby. Aktuálně Ty aktuálně překročily hranici poloviny všech on-line transakcí a do roku 2026 se podle studie Ovum’s The Future of E-commerce: The Road to 2026 stanou hlavní platební metodou na většině trhů. Řečeno penězi se hodnota obchodů uskutečněných prostřednictvím mobilního telefonu celosvětově zvýšila z 50,92 miliard v roce 2014 na 693,35 miliard v roce 2019. A i tomu je třeba přizpůsobit marketingové strategie.

Související článek

Dvanáct nejzajímavějších rozhovorů Světa chytře v roce 2019

V roce 2019 jsme vám přinesli přes šedesát původních rozhovorů s vědeckými, průmyslovými i politickými špičkami Česka i zahraničí. Věnovali jsme se v nich digitalizaci společnosti, nastupující síti 5G, umělé inteligenci, životu v chytrých městech, projektům spojených s vesmírem, ekologií, robotice nebo 3D tisku. Nechybělo ani téma vznik a šíření fake news. Připomínáme rozhovory, které by byla škoda minout.

Změna nákupního chování zákazníků, kterou je v tomto případě změna preferovaného způsobu platby, se projevuje postupně. Přesto se očekává, že platby přes mobilní zařízení se už brzy ujmou vedení a upozadí tak placení platebními kartami a zřejmě i hotovost.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama