foto: iStockphoto.com

Internetové lékárny hlásí rekordní návštěvnost, lidé začínají nakupovat léky online

Trendy & tipyAktuality 1 min čtení

Osobní návštěvy lékáren jsou v těchto dnech zdravotně rizikové. Češi proto míří na internet a využívají ve vyšší míře služeb online lékáren. Celkový počet kliků (https požadavků) u těch největších v posledních dnech vyrostl o desítky milionů a většinou je i násobně vyšší než v období Vánoc a Black Friday.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Osobní návštěvy lékáren jsou v těchto dnech zdravotně rizikové. Češi proto míří na internet a využívají ve vyšší míře služeb online lékáren. Celkový počet kliků (https požadavků) u těch největších v posledních dnech vyrostl o desítky milionů a většinou je i násobně vyšší než v období Vánoc a Black Friday.

Související článek

Pardubickým nemocnicím v boji proti koronaviru pomáhá T-Mobile a Daktela

Kontaktní centrum, které téměř přes noc zprovoznili operátor T-Mobile a firma Daktela spolu s organizací Nemocnice Pardubického kraje, pomáhá nemocnicím zvládnout příval lidí, kteří se chodí testovat na koronavirus. Prostřednictvím centra se v kraji odebírají vzorky k testování nákazy koronavirem u indikovaných pacientů.

České online lékárny doslova praskají ve švech. Za své hovoří i statistiky, které uveřejňuje datové centrum vshosting~, které provozuje 2 ze 3 největších online lékáren v České republice. „Největší tuzemské online lékárny zaznamenávají v průběhu roku průměrně několik stovek požadavků za sekundu pro jeden den. Mírně se to zvedá s příchodem zimního období a pochopitelně s nástupem například chřipkové epidemie,” uvádí Damir Špoljarič, CEO společnosti vshosting~. „Příchodem koronaviru do ČR se průměrná návštěvnost zvedla cca trojnásobně a na této hodnotě se drží již třetím týdnem,” doplňuje.

Nápor na největší české lékárny v současné době převyšuje návštěvnost u celé řady velkých e-shopů v době jejich špičky, kterou zde představují zejména Vánoce, ale především nákupní horečka v podobě oblíbené akce Black Friday.

Graf četnosti požadavků na serveru jedné z velkých českých online lékáren. -

Průměrný počet kliků (https požadavků) v období cca od ledna do listopadu činí u lékárny zhruba 400 za vteřinu pro jeden den. K navýšení dochází v období Black Friday a Vánoc, kdy se hodnota zvýší na průměrných 550 kliků za vteřinu, což je nárůst o 37,5 procent. Při současném provozu ovšem počty kliků dosahují téměř 1600 za vteřinu, což představuje trojnásobně vyšší provoz. To znamená, že počty kliků se aktuálně snadno vyšplhají i přes sto milionů denně.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama