Foto: iStockphoto.com

Máte dnes chuť na cheese, hranolky a sprite? V McDonald´s to poznají i bez ptaní

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Restaurace rychlého občerstvení v USA musí stále víc bojovat o své zákazníky. Za rostoucím odklonem od fastfoodových podniků je především přechod na zdravější způsob stravování. Známe řetězce tak sází například na širší nabídku vegetariánských a veganských jídel. Ikonický McDonald´s kromě toho sáhl i po službách umělé inteligence, která nabídne ideální objednávku ještě před tím, než ji zákazník vůbec vysloví.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Restaurace rychlého občerstvení v USA musí stále víc bojovat o své zákazníky. Za rostoucím odklonem od fastfoodových podniků je především přechod na zdravější způsob stravování. Známe řetězce tak sází například na širší nabídku vegetariánských a veganských jídel. Ikonický McDonald´s kromě toho sáhl i po službách umělé inteligence, která nabídne ideální objednávku ještě před tím, než ji zákazník vůbec vysloví.

Související článek

Stopujícího robota Matyldu si zamilovala celá země. Ustála i průjezd drsným Mostem

Dovedete si představit, že byste při jízdě českou krajinou na kraji silnice potkali robota, který by si vás chtěl stopnout? Přesně to se mohlo před rokem stát. O stopujícího robota se zajímala celostátní média, na internetu jeho cestu po Česku sledovaly tisíce lidí… Jenže putování skončilo a mediální sláva utichla. Co tedy Matylda dělá teď?

Společnost McDonald´s plánuje svým zákazníkům dopřát větší pohodlí a sobě vyšší příjmy. Zákazníci, kteří si přijedou koupit jídlo autem do tzv. drive-thru, by už příště nemuseli nejprve vymýšlet svoji objednávku a následně vyjmenovávat vše, co si chtějí dát. Umělá inteligence to na základě vstupních údajů udělá za ně. Při tvorbě ideálního menu bude brát v potaz jednak předchozí zákazníkova přání, ale i další okolnosti, jako je například aktuální počasí a denní doba.

McDonald´s se rozhodl do moderních technologií nalít obrovské peníze. Letos v březnu tak koupil izraelský start-up Dynamic Yield, který využívá strojového učení a big data k personalizaci objednávky. Tato akvizice podle odhadů CNBS vyšla na 300 milionů dolarů (téměř 7 miliard korun).

Související článek

Američtí křesťané se chtějí chránit před hanbatými videi. Napráská je umělá inteligence

Sledování na internetu snadno dosažitelné pornografie se nevyhýbá ani věřícím, kteří to vnímají jako hřích. Aby se ale „pokušení zla“ vyhnuli, berou si na pomoc aplikaci, která o případném selhání okamžitě informuje jejich blízké.

Dalším start-upem, který americký gigant koupil, je firma Apprente, která se specializuje na technologii pro rozpoznávání hlasu. Právě díky ní by měly nové chatboty výrazně urychlit objednávky na drive-thru okénkách, u kterých McDonald´s v USA podle agentury Bloomberg obslouží sedmdesát procent zákazníků. Tento systém se v zámoří zatím používá ve dvou restauracích, ale firma počítá s jeho rozšířením po celých Spojených státech a vzhledem k tomu, že připravuje i další jazykové mutace, tak i do dalších zemí.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama