foto: iStockphoto.com

Lepší byznys než o Vánocích. Češi se během karantény vrhli na počítačové hry

Trendy & tipyAktuality 2 min čtení

Ještě nedávno zcela zavřené restaurace, sportoviště, školy a mnohdy i pracoviště vedly k nárůstu zájmu o počítačové hry a herní vybavení. Hráči po celém světě o třetinu víc využívali globální herní portál Steam. Na jarní období hlásí nečekaně i velký zájem prodejci herní elektroniky, kteří současnou poptávku přirovnávají k předvánočnímu období.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Ještě nedávno zcela zavřené restaurace, sportoviště, školy a mnohdy i pracoviště vedly k nárůstu zájmu o počítačové hry a herní vybavení. Hráči po celém světě o třetinu víc využívali globální herní portál Steam. Na jarní období hlásí nečekaně i velký zájem prodejci herní elektroniky, kteří současnou poptávku přirovnávají k předvánočnímu období.

Související článek

Herní průmysl loni v Česku vydělal stamiliony dolarů

Herní průmysl je důležitou součástí světové ekonomiky. Jeho výnosy loni přesáhly podle projektu Česko v datech 152 miliard dolarů. Stoupá také popularita streamování her, která přispěla k profesionalizaci hráčů a rozvoji esportu. U nejsledovanější hry League of Legends strávili loni diváci dohromady 478,8 milionu hodin. Atraktivita esportu přitahuje i sponzory, kteří do něj mají letos přinést až 637 milionů dolarů.

Herní průmysl je jedním z mála odvětví, do kterého se pozitivně promítla současná karanténní opatření. Například největší globální herní portál Steam zažil během března rekordní období, kdy oproti únoru vzrostl počet současně aktivních uživatelů o více než čtyři a půl milionu (o 24 %). V meziročním srovnání s loňským březnem přírůstek činí 36,7 procenta. Počítačové hry po celém světě hrají 2,5 miliardy lidí. Podle poradenské firmy Deloitte k tomu ve 47 procentech případů používají mobilní telefon.

Vedle mobilů jsou nejvíc oblíbené herní konzole, kterým dává přednost 27 procent hráčů. Dvacet dva procent jich pak při hře používá počítač. Na oblibě ale získávají i herní zážitky ve virtuální realitě, současné prvenství v prodejích drží headset pro Oculus Rift S, který se prodává za cenu kolem patnácti tisíc korun.

Skoro polovinu hráčů tvoří ženy

„Průměrnému hráči je 34 let, a zatímco ženám je v průměru šestatřicet, hrající muži jsou průměrně o čtyři roky mladší. Navzdory obecnému přesvědčení o gamingu jako mužské záležitosti představují ženy až 45 procent všech hráčů videoher,“ uvádí Tomáš Odstrčil z analytického projektu Česko v datech, podle kterého průměrný český hráč stráví hraním šest až sedm hodin týdně, přičemž vedou právě mobilní hry. Ty jsou často navrhovány tak, aby je hráči hráli opakovaně a v pravidelných intervalech.

Související článek

Přeneste se do virtuální reality. Herny nabízejí akční střílečky i únikové hry pro partu přátel

Přemýšlíte, jak se zabavit, vyzkoušet něco nového a ještě se ukrýt před vedrem? Zkuste hry postavené na virtuální realitě. Po celém Česku se během posledních dvou let objevila řada míst, kde si na hlavu nasadíte speciální brýle pro virtuální realitu, do rukou dostanete senzory a můžete začít střílet vesmírné lodě, skákat ze střech mrakodrapu, zajezdit si po skalách off-roadovým autem nebo zachraňovat unesené dítě v únikové hře.

Karanténní opatření se promítla i do poptávky po konzolích, herních počítačích a příslušenství. Jen v Česku se jejich prodeje podle České spořitelny vyrovnaly tradičně nejsilnějšímu období před Vánoci. Podle distributora elektroniky eD system stouply v březnu prodeje herních počítačů zhruba o třetinu. „Za běžné situace je nejvytíženější období z hlediska nákupů herního zboží předvánoční doba. Letošní březen se však v tržbách u některých věkových kategorií rovnal prosinci a u jiných jej dokonce překonal. U nejnáruživějších nakupujících ve věku 20 až 29 let byl nárůst oproti únoru více než padesátiprocentní,” říká hlavní ekonom České spořitelny David Navrátil.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama