foto: iStockphoto.com

Vědci zkoumají, jak si roboti poradí mezi lidmi. Nechávají je i stopovat

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Roboti se díky současným technologiím začínají stále více objevovat mimo kontrolovaná území, před jejich masivní migrací proto vědci začali testovat, jak na ně lidé reagují.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Roboti se díky současným technologiím začínají stále více objevovat mimo kontrolovaná území, před jejich masivní migrací proto vědci začali testovat, jak na ně lidé reagují.

Související článek

Češi vyvíjí robota na dojení krav. Měří i to, jak dlouho kráva přežvykuje

Jihočeská firma Agrosoft letos začne testovat dojícího robota. Na trh by měl přijít v příštím roce. Dojící robot by měl nahradit dojičky, kterých je na farmách u velkých měst nedostatek.

Jeden z takovýchto testovacích robotů pod názvem HitchBOT, postavený na Ryersonově univerzitě v Torontu, procestoval stopem celou Kanadu, navštívil Německo a Nizozemsko a získal tisíce fanoušků. Jeho následovník s nápisem “San Francisco or bust” a seznamem významných amerických památek, které je třeba navštívit, sice skončil neslavně a po dvou týdnech bylo jeho rozebrané tělo nalezeno na ulici, jeho cesta ale ukázala, že roboti jsou využitelní i v netradičních oblastech.

Velké možnosti uplatnění samostatných robotů jsou v oblasti doručovacích služeb. V San Franciscu například služba Postmates opakovaně usiluje o povolení k vyzkoušení svého autonomního doručovacího robota. Testování zatím probíhá jen za lidské asistence. Každý robot musí mít lidského operátora vzdáleného do 9 metrů, nemůže jít rychleji než 5 km za hodinu a musí zůstat v několika omezených blocích.

Společnost UPS zase připravuje flotilu doručovacích dronů, pro kterou již získala certifikaci v rámci své letecké společnosti DRONY30. Také uzavřela partnerství s WakeMed, což jim umožňuje nasměrovat aktivity do zdravotnických sítí, kde již mají zkušenosti s realizací dodávek v afrických zemích.

Podle studie Accenture Technology Vision pro rok 2020 se svět v oblasti digitálních technologií nachází v přelomovém období. Nastává čas, kdy je třeba od prvotního oslnění digitálními technologiemi přejít k hledání jejich opravdu účelného využití a zároveň nalézt jejich vyvážené fungování s lidskými zaměstnanci nebo zákazníky.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama