foto: iStockphoto.com

Koronavirová linka 1212 vyřídila skoro 200 tisíc hovorů, fungovat bude do konce roku

Stát chytřeAktuality 2 min čtení

Speciální koronavirová linka 1212 se od prvního července mění. Reaguje na vyšší zájem volajících o témata spojená se státní pomocí podnikatelům. Ministerstvo zdravotnictví má nově vlastní infolinku na čísle 224 972 222. Telefonická podpora 1212 sloužící nově jako infolinka pro podnikatele bude fungovat nejméně do konce roku 2020.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Speciální koronavirová linka 1212 se od prvního července mění. Reaguje na vyšší zájem volajících o témata spojená se státní pomocí podnikatelům. Ministerstvo zdravotnictví má nově vlastní infolinku na čísle 224 972 222. Telefonická podpora 1212 sloužící nově jako infolinka pro podnikatele bude fungovat nejméně do konce roku 2020.

Související článek

I váš počítač může najít lék na koronavirus, stačí být online

Pomozte vědcům se složitými výpočty při hledání nových léků a vakcín. V minulosti už takto celý svět hledal mimozemské civilizace, nyní se semkl v boji proti pandemii COVID-19.

Bezplatná celostátní linka 1212 byla zřízena už 15. března 2020 v reakci na pandemii koronaviru s cílem ulehčit záchranným složkám. Volající se na ní mimo jiné dozvěděli informace o viru, mimořádných opatřeních či státní pomoci podnikatelům. Spuštění a provoz z různých míst České republiky zajišťovala řada firem, různých subjektů a dobrovolníků.

„Jen od 15. 5. do 15. 6. operátoři vyřídili 38 tisíc hovorů, za celou dobu provozu, tedy od 15. 3., jich bylo 182 238 s tím, že dalších 44 916 dotazů řešili na chatu,“ říká ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Linka teď vyřizuje cca 2 tisíce dotazů denně, týkají se pomoci podnikatelům.“

Dalším informačním kanálem je portál pro podnikatele BusinessInfo.cz agentury CzechTrade. Během krizových opatření se lidé díky němu průběžně dozvídali novinky o přeshraničním pohybu, omezení podnikání, opatřeních pro podnikatele aj. Redakce BusinessInfo.cz spolu s operátory linky 1212 mj. vytvořili databázi často kladených dotazů a odpovědí (FAQ). Protože se tato forma předávání informací osvědčila, šlo o nejnavštěvovanější stránky portálu, bude se v ní nadále pokračovat.

Související článek

Infokarta Covid-19 v mobilu: když stát „drží krok“ s moderními technologiemi

Ministerstvo zdravotnictví od března provozuje ve spolupráci se soukromou společností virtuální informační leták ohledně aktuálního vývoje kolem koronaviru. Proč to dělá, když ty stejné informace jsou na jejich nadprůměrně dobře zpracovaném webu? Letáku jsme se podívali na zoubek.

„Linka 1212 je příkladem transferu digitálních technologií, který lze využít i mimo krizi. V jednu chvíli na call centru z různých míst poskytovalo informace víc než 800 operátorů, kteří ve špičce vyřizovali i 13 tisíc dotazů denně, později až 5 tisíc hovorů a chatů,“ říká koordinátor Inovační strategie Robin Čumpelík a dodává: „I z fungování linky je zřejmé, jak jsou digitální nástroje nejen v krizi zásadní, jak se díky nim rychle přenášejí informace a pomáhá veřejnosti vyrovnat se s tím, co dosud nezažila.“

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama