zdroj: Tesla

Musk slibuje plně autonomní Teslu do konce roku

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Na Světové konferenci umělé inteligence v Šanghaji prohlásil Elon Musk prostřednictvím videohovoru, že plně automatickou Teslu představí „velmi brzy“. Poté dokonce specifikoval, že má být hotová už na konci tohoto roku. Jsou to jen plané sliby, nebo se opravdu dočkáme?

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Na Světové konferenci umělé inteligence v Šanghaji prohlásil Elon Musk prostřednictvím videohovoru, že plně automatickou Teslu představí „velmi brzy“. Poté dokonce specifikoval, že má být hotová už na konci tohoto roku. Jsou to jen plané sliby, nebo se opravdu dočkáme?

Související článek

Kdo ponese odpovědnost za havárie autonomních vozidel?

Ve vývoji vozidel se v současné době intenzivně řeší téma autonomní mobility. Testovací polygon pro autonomní vozidla by měl být ve Stříbře vybudován už v roce 2022, o testování v reálném provozu se můžeme dočíst v řadě médií. Vedle řešení technických problémů se intenzivně diskutuje také o budoucí právní úpravě. Zásadním tématem je otázka odpovědnosti za škodu způsobenou jejich provozem. Kdo má být odpovědný za škodu, kterou autonomní vozidlo způsobí?

Ačkoliv se o Tesle často hovoří jako o samořiditelném neboli autonomním vozidle, do plné autonomie má ještě daleko. Řidič musí mít při řízení ruce stále na volantu, a to i když přepne do režimu autopilota, což může být pro někoho poněkud matoucí. „Jsem si extrémně jistý, že k úrovni pět, neboli celkové autonomii, dojde velmi rychle,“ sliboval Elon Musk.

Autonomní řízení se rozděluje do několika kategorií, v současnosti dosáhla Tesla úrovně dva, kdy systémy pomáhají s řízením, ale řidič je musí stále kontrolovat. Úroveň tři obnáší podmíněnou autonomii, kdy řidič nemusí mít ruce na volantu a auto jede samo do rychlosti 60 kilometrů za hodinu. V úrovni čtyři vůz jede zcela sám včetně navigace, v úrovni pět je již z řidiče cestující, který do jízdy nemusí vůbec zasahovat. Musk zmínil, že zbývá dořešit několik menších problémů a dát celý systém dohromady.

A co na to experti? Podle Tima Urquharta, předního automotive analytika společnost IHS Markit, jde o obyčejné vychloubání, kterého se Elon Musk prý dopustil už několikrát. „I když Tesla uvede skutečně tuto technologii do výroby, regulační prostředí na všech hlavních trzích je daleko od toho, aby povolilo zcela autonomní vozidla na silnicích,“ vysvětlil Tim Urquhart.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama