foto: iStockphoto.com

Jak české firmy využívají cloud?

Firmy chytřereportáž 1 min čtení

Více než dvě třetiny firem dnes v běžném provozu používají cloud. K čemu jim slouží? Co jim přináší? A jak mění způsob práce zaměstnanců? Přinášíme celý záznam kulatého stolu expertů.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Více než dvě třetiny firem dnes v běžném provozu používají cloud. K čemu jim slouží? Co jim přináší? A jak mění způsob práce zaměstnanců? Přinášíme celý záznam kulatého stolu expertů.

Související článek

Jak si české firmy zvykají na „nový normál“ v cloudu

Na jaře se velká většina zaměstnanců z kanceláří přestěhovala k domácím počítačům a prakticky veškerá komunikace probíhala online. Po uvolnění vládních opatření se ale ukázalo, že jde o začátek nového normálu. A v něm bude hrát velkou roli schopnost firem zajistit bezpečnou a efektivní komunikaci mezi svými zaměstnanci bez ohledu na to, kde právě fyzicky jsou.

Na jaře se většina zaměstnanců z kanceláří přestěhovala k domácím počítačům. Prakticky veškerá komunikace tak probíhala online. Po uvolnění vládních opatření se ukázalo, že nešlo o žádný zvláštní výkyv, ale že to byl začátek nového normálu. A v něm bude hrát velkou roli schopnost firem zajistit bezpečnou a efektivní komunikaci mezi svými zaměstnanci bez ohledu na to, kde právě fyzicky jsou.

Letos na jaře jsme ve spolupráci se společnostmi T-Mobile a Microsoft uspořádali mezi českými firmami anketu zaměřenou právě na využívání cloudových řešení. Ukázalo se, že české firmy jsou připraveny: více než dvě třetiny firem (konkrétně 68 %) uvedly, že využívají veřejné cloudové nástroje a jejich obliba neustále roste.

Teď jsme uspořádali kulatý stůl, kde o výsledcích ankety diskutovali experti, kteří mají o využívání veřejných cloudů na českém i slovenském trhu a o dopadech cloudových služeb na firemní kulturu dokonalý přehled: Petr Váša z Microsoftu, Tomáš Hladký a Michal Erlich z T-Mobile a Ondřej Krkoška, bezpečnostní expert Slovak Telekom. Diskusi moderoval šéfredaktor Světa chytře Ivo Minařík.

 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama