zdroj: Lime

Stovky koloběžek Lime míří do Brna

Města chytřeAktuality 2 min čtení

Společnost Lime se chystá expandovat do Brna. V srpnu tam plánuje rozmístit na 200 sdílených zelených elektrokoloběžek, další můžou následovat. Zabrání město problémům, které kvůli koloběžkám řeší pražský magistrát?

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Společnost Lime se chystá expandovat do Brna. V srpnu tam plánuje rozmístit na 200 sdílených zelených elektrokoloběžek, další můžou následovat. Zabrání město problémům, které kvůli koloběžkám řeší pražský magistrát?

Související článek

Koloběžky Lime jsou zpět v ulicích Prahy. Nově mají českou konkurenci

Pražané i návštěvníci české metropole mohou opět po pauze využívat sdílené elektrokoloběžky Lime. Z 1500 koloběžek, které v české metropoli provozovala, se jich zatím do ulic znovu vrátilo jen 200. Nově však mají zákaz jezdit na pěší zónu na Starém městě. Přibyla jim také konkurence, koloběžky Revolt.

Lime hodlá s městem podepsat ke spolupráci memorandum. Město si zatím vše pochvaluje: „Jsem rád, že mají zástupci Lime zájem podepsat s městem memorandum, na jehož základě je mezi námi a jednotlivými poskytovateli sdílených dopravních prostředků snazší a užší spolupráce,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl. Brno je zatím, co se dalšího vývoje týká, velmi optimistické, nečeká zde žádné zákazy či vymezení zón používání, jako je tomu v Praze.

Zatímco v Praze lze ve vymezených zónách koloběžku zaparkovat a opustit v podstatě kdekoliv (pochopitelně za přesně daných podmínek, které se bohužel často porušují), v Brně by se měl vybudovat určitý počet dockovacích stanic, kde bude možné koloběžku zanechat. V současné době jsou ve městě rozmístěny stojany, na kterých parkují sdílená kola společností Rekola a Nextbike, k nim by měly přibýt zelené koloběžky. Povalování koloběžek na chodnících, silnicích a pěších zónách by tak údajně nemělo hrozit.

Související článek

Rána pro Lime. Praha zakáže elektrické koloběžky na pěších zónách

Radnice Prahy 1 zavede zákaz vjezdu elektrických koloběžek a dalších strojů do pěších zón v centru. Zákaz se nedotkne jízdních kol, klasických elektrokol ani bezmotorových koloběžek. Pražané si pro vlastní elektrokoloběžky budou moci zažádat o souhlas k vjezdu na úřadu Prahy 1, obdobně jako pro automobily. Zákaz se dotkne především společnosti Lime, která v metropoli nabízí sdílené bílo-zelené elektrokoloběžky.

V Praze fungují koloběžky Lime od roku 2018 a jejich provoz je předmětem řady sporů. V březnu letošního roku dokonce pražský magistrát pohrozil zákazem služby. Problémy se částečně uklidnily s vypuknutím koronavirové pandemie, kdy Lime své koloběžky z metropole stáhl. Před pandemií jich ve městě jezdilo na 1500, nyní je to "jen" několik stovek.

Ceny za používání sdílených koloběžek zatím nejsou známé, měly by ale být levnější než v Praze, kde se za odemčení platí 25 korun a 4 koruny za minutu jízdy. Za celodenní půjčení koloběžky tam pak dají lidé 250 korun. Největší konkurencí pro Lime v Brně nejspíš budou koloběžky Bird od Yoyoway, za jejich odemknutí se platí 22 korun a minuta jízdy vyjde na tři koruny.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama