foto: iStockphoto.com

Boj s nudou v době pandemie: Častěji používáme mobily, zvedají se prodeje herních počítačů

Trendy & tipyAktuality 4 min čtení

Preventivní opatření proti šíření koronaviru zvedají žebříčky konzumace filmů, hudby či her. K nadprůměrnému využívání telefonu se například přiznalo 70 % respondentů průzkumu společnosti GlobalWebIndex. Silnější nápor pociťují i herní platformy. Prodeje herních počítačů a notebooků zaznamenaly podle společnosti eD system oproti loňsku 28% nárůst. Vyšší návštěvnost hlásí také stránky s lechtivým obsahem.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Preventivní opatření proti šíření koronaviru zvedají žebříčky konzumace filmů, hudby či her. K nadprůměrnému využívání telefonu se například přiznalo 70 % respondentů průzkumu společnosti GlobalWebIndex. Silnější nápor pociťují i herní platformy. Prodeje herních počítačů a notebooků zaznamenaly podle společnosti eD system oproti loňsku 28% nárůst. Vyšší návštěvnost hlásí také stránky s lechtivým obsahem.

Související článek

T-Mobile ukazuje, jak technologie pomáhají s přechodem do on-line. První tváří projektu je známý tanečník Yemi A.D.

Pro úspěšné vypořádání se s aktuálními omezeními přichází T-Mobile se sérií aktivit pod společným hashtagem #NepřestávámeŽít. Jejich cílem je ukázat inspirativní příběhy lidí a jejich recepty, jak s pomocí moderních technologií nahradit, alespoň dočasně, off-line aktivity přechodem do on-line světa. Prvním ambasadorem projektu je Yemi A.D. a jeho Dance Academy Prague.

Během koronavirové pandemie sleduje až 36 % lidí výrazně častěji zpravodajství. Zájem o něj roste nejrychleji ze všech sledovaných aktivit napříč státy i věkovými skupinami s výjimkou „generace Z“. Tedy lidí pod 25 let, kteří raději sledují seriály a filmy a tráví čas s rodinou, jak vyplývá z čerstvého průzkumu společnosti GlobalWebIndex.

Po tištěných médiích nyní častěji sáhne jen 5 % světové populace. Zátěž naopak zažívají elektronická zařízení. „Chytré telefony nyní více využívá 70 % respondentů průzkumu. Vedou mezi nimi Španělé a Italové. Za telefony následují laptopy, ke kterým častěji usedá 40 % lidí, a stolní počítače s nárůstem 32 % oproti běžnému stavu,“ říká Adéla Denková z analytického projektu Evropa v datech.

Více času na počítačové hry

Jedním z důvodů je i osmnáctiprocentní přírůstek lidí, kteří během výjimečného stavu častěji hrají počítačové hry. Největší herní platforma Steam v březnu zaznamenala o téměř 24 % více uživatelů oproti únoru a až 37% nárůst ve srovnání s loňským březnem. To se projevuje i na prodejích hardwaru. „V prodeji herních počítačů a notebooků jsme za letošní březen zaznamenali 28% nárůst oproti minulému roku,“ říká Šimon Churý ze společnosti eD system, která distribuuje elektroniku.

Související článek

V používání internetu jsme v EU průměrní. Nejčastěji jsou online naše děti

Statistický úřad vydal dokument Informační společnost v číslech – 2020, který toho o nás dost prozrazuje. Jak jsme na tom s používáním internetu? Jak moc jsou mezi námi rozšířené chytré telefony? A co naše děti – je pro ně internet už něco zcela přirozeného?

„Částečně je to skutečně způsobeno tím, že lidé mají na hraní více času. Svou roli ovšem sehrály také zprávy o možné nedostupnosti a zdražení komponent, což některé zákazníky motivovalo k rychlejšímu nákupu za staré ceny,“ vysvětluje. Někteří lidé podle něj také mohli sáhnout po dražším počítači nebo notebooku proto, že výpadek výrobních kapacit v Číně na začátku roku způsobil nedostatek skladových zásob u standardních produktů. „Vyšší cenové kategorie už pak mohou být díky své konfiguraci považovány za herní stroje,“ říká Churý. Mezi modely se však samozřejmě logicky rozdíly najdou. Blíže se odlišnostem mezi běžným a herními zařízeními věnuje třeba tato recenzní stránka notebooků.

Program domácího kina

Lidé v izolaci si také krátí čas sledováním filmů a seriálů dostupných skrze online streamovací služby. Jednou z nejznámějších je Netflix, který funguje ve 190 zemích světa. V době, kdy většina akcií zažívá propad, se Netflix drží na podobných číslech jako na začátku března. Tehdy vyšla cena jedné akcie Netflixu zhruba na 381 dolarů. K prvnímu dubnu se cena propadla "jen" na 364 dolarů. „Nárůst sledovanosti ovšem zažívají i filmy pro dospělé. Web Pornhub například začal v některých zemích poskytovat prémiový obsah zdarma. Nejprve k tomuto kroku přistoupil v zasažené Itálii, kde takto návštěvnost služby stoupla přes noc o polovinu,“ říká Adéla Denková z Evropy v datech.

Související článek

Ulice měst jsou stále prázdné. Doma zůstává čím dál více lidí, ukazují čerstvá data z Atlasu mobility

Kvůli koronavirové pandemii zůstáváme i nadále raději doma a pokud nemusíme, nechodíme ani do práce. Ukazují to nová čísla z Atlasu mobility, který pracuje s anonymizovanými daty operátora T-Mobile.

Česko se řadí k zemím, kde během epidemie začalo Pornhub nově sledovat více žen než mužů. Zatímco mužských diváků u nás přibylo pouze 15 %, přírůstek ženských divaček byl téměř dvojnásobný. Slováci zase na Pornhubu zabodovali ve vyhledávání klíčových slov coronavirus, corona virus, corona či covid. Mezi 20. únorem a 16. březnem to byli právě naši východní sousedé, kdo tato témata vyhledával nejčastěji.

Písnička na konec

Nemoc COVID-19 se promítá také do statistik hudebního průmyslu. Streamovací služba Spotify sleduje i žebříček virálnosti, tedy statistiku úspěšnosti písní na sociálních sítích. V top desítce virálních hitů českých uživatelů Spotify se na konci března držely tři písně, které v názvu obsahují slovo „Corona“. Ve světovém srovnání tohoto umístění dosáhl pouze americký rapper LIL NYX se svou novinkou Corona Virus. Ten ve virálnosti dosáhl na konci března na celosvětovou jedničku, zatímco u nás se musel spokojit se čtvrtou pozicí.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama