Dva tisíce robotů chrlí karoserie Seatu každých 68 sekund

Dva tisíce robotů chrlí karoserie Seatu každých 68 sekund

Pryč jsou časy, kdy se automobily vyráběly ručně a největším pomocníkem bylo využití pohyblivého pásu v továrně automobilky Ford. Při vzniku automobilů dnes hrají hlavní roli roboti. Automobilka Seat jich v karosárně závodu Martorell zaměstnává rovnou dva tisíce. Ve spolupráci s lidskými pracovníky zvládnou sestavit jednu karosérii za neuvěřitelných 68 sekund.

Využití robotů společně se sílou lidských pracovníků, který je v karosárně dalších 1 700, to je obraz současného Průmyslu 4.0. Nejmenší roboti svou výškou sotva přesahují jeden metr, zatímco ti největší ční až do výšky šesti metrů. Někteří jsou oranžoví, ostatní žlutí. Někteří jsou vybaveni uchopovacím modulem, další senzory. Jejich hlavní společnou vlastností je lehká konstrukce a všestranná využitelnost. Pevně dokážou uchopit a přemístit předmět o hmotnosti až 700 kg. Roboti tak při výrobě seatů provádí veškeré monotónní činnosti a zvedají těžké předměty, ale vykonávají i víc a víc sofistikované úkony. Během výroby přemisťují díly z jednoho místa na druhé, dokážou je dokážou svařovat, spojovat šroubovými spoji, nanášet na ně lepidla nebo pomocí měřicích senzorů hlídat případné odchylky s přesností až na dvě desetiny milimetru. Teprve ve chvíli, kdy zjistí, že je vše v pořádku, pustí hotovou karoserii na montážní linku. Aby vše běželo podle plánu, z velína na armádu robotů dohlíží 390 lidských pracovníků.

 

Zdroj: SEAT

Mohlo by vás zajímat...

Sdílejte nás